Na današnji je dan, 13. listopada 1973. godine na newyorškom filmskom festivalu premijerno prikazan kultni film “Pustara” (Badlands) Terrencea Malicka.
Dok tijekom prve polovine 70-ih godina kao smetlar radi u jednom gradiću u Južnoj Dakoti, siromašni Kit Carruthers jedenog dana na ulici upozna srednjoškolku Holly Sargis, 15-godišnjakinju koja živi s ocem, odveć posesivnim slikarom reklama koji je kći sam podigao nakon smrti supruge. Holly je osamljena i povučena djevojka koja se počne družiti s deset godina starijim Kitom te s mladićem neobična ponašanja koji joj se sviđa ubrzo započne ljubavnu vezu. Iako od njezina oca skrivaju svoj odnos znajući da ga on nikad ne bi odobrio, on to uskoro ipak dozna te u napadu bijesa ustrijeli Hollyna psa, a nju prisili na pohađanje dodatne nastave u glazbenoj školi. Kad ga Kit pokuša udobrovoljiti i ishoditi dopuštenje veze, otac to ponovo odbije, te ga Kit ubije i zajedno s Holly, s kojom odluči krenuti na putovanje bez jasnog cilja, zapali kuću i automobilom krene na put. Nakon što neko vrijeme budu živjeli u divljini, u njihovu nastambu upast će trojica naoružanih muškaraca koje će Kit hladnokrvno ubiti, uz objašnjenje da je riječ o lovcima na glave koji bi u protivnom ubili njih. A kad posjete Kitova starog prijatelja, i tu će doći do krvavog sukoba u kojem će Kit ubiti njega, kao i mladi par koji je slučajno naišao. Lutanje Kita i Holly tako će se pretvoriti u krvavi pohod nalik onom zloglasnog para Bonnie i Clyde…
Pobjednički film Međunarodnog filmskog festivala u San Sebastiánu 1974. godine, za ulogu u kojem je tada buduća oskarovka Sissy Spacek (Carrie, Rudareva kći, Nestao, U zamci) godinu potom nominirana za nagradu BAFTA kao nova glumica koja izuzetno obećava, izvrsna krimi-drama scenarista i redatelja Terrencea Malicka dijelom je nadahnuta istinitom pričom o Charlesu Starkweatheru i Caril Ann Fugate, mladom paru koji je krajem 50-ih godina prošlog stoljeća nizom ubojstava potresao američku javnost. Malickov dugometražni redateljski prvijenac, realiziran proračunom od 450 tisuća dolara, hvaljen je kao djelo čija je dramska tenzija ključno oblikovana kontrastiranjem Hollyna jednoličnog i distanciranog pripovijedanja i komentiranja predočenih događaja, te samih tih događaja, surovih, žestokih i krvavih. Dočim je Kit negativna inačica mitskog buntovnika nalik na Jamesa Deana, čiji krvavi pohod u Hollynoj interpretaciji biva infantilno romantično-bajkovito idealiziran, kao kontrast njihovu djelovanju postavljeno je realistično okruženje s opustjelim ulicama zabitoga gradića te s prirodom kojoj Malick već na početku karijere pristupa s udivljenjem.
Film koji je u vrijeme premijere dočekan hvalospjevima i proglašavan najuspjelijim debijem još od znamenita Wellesova “Građanina Kanea” odlikuje psihološko uvjerljivo postuliranje para protagonista, unatoč izostanku motivacije njihova djelovanja, sigurna i izuzetno sugestivna režija, dojmljiva atmosferičnost za koju je zaslužan i snimateljski rad čak trojice direktora fotografije, među ostalim i glasovitog Taka Fujimotoa (Čudesna djevojka, Kad jaganjci utihnu, Šesto čulo), te odlični glumački nastupi mladog Martina Sheena (Kvaka 22, Apokalipsa danas, serija Zapadno krilo) i Sissy Spacek.
Goran Čelig